Deschidere Ziua 1
În deschiderea evenimentului vor vorbi:
- prof. univ. dr. Gheorghe Piperea, Partener Fondator, Piperea și Asociații, inițiator al Conferinței Dreptul Afacerilor;
- Decanul Facultății de Drept, prof. univ. dr. Răzvan Dincă;
- Decanul Baroului București, lector univ. dr. Aurel Ciobanu.

dr. Gheorghe Piperea

dr. Aurel Ciobanu

dr. Răzvan Dincă
Panelul I - Prevenția insolvenței și salvgardarea întreprinderii în dificultate
Panelul I - INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ

Dr. Radu Diaconu, avocat, Managing Partner, Băncilă, Diaconu și Asociații
Impactul practic al AI asupra profesiilor juridice și activității avocaților, în particular
Radu Diaconu este avocat specializat în dreptul afacerilor, în principal în fuziuni și achiziții (M&A). Partener în cadrul EY Romania și managing partner al societății de avocatură Băncilă, Diaconu și Asociații. Licențiat în drept și economie (finanțe și bănci), doctor în drept.

Dr. Raul Felix Hodoș, conf. univ., Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, avocat
Judecata financiară a inteligenței artificiale: de la rating personal la riscul pierderii libertății de acțiune
Felix Hodoș este și arbitru și președinte al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a jud. Mureș, conciliator SAL-Fin (A.S.F.), președinte al Societății Române de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private din Tîrgu Mureș (SOROCAPP) și autor a peste 20 de articole științifice și al mai multor cărți de specialitate, cele mai recente fiind Plata electronică (Editura Universitară, București, 2020) și Drept comercial (co-autor, Editura Universitară, București, 2021).

Silvia Axinescu, avocat, Reff & Asociații
Provocări legate de punerea în aplicare a Regulamentului privind Inteligența Artificială
Silvia este Senior Managing Associate în cadrul Reff & Associates SCA - Deloitte Legal în Romania. Experiența ei include furnizarea de asistență și reprezentare a clienților în ceea privește conformarea în materia protecției datelor cu caracter personal și a protecției consumatorilor în proiecte precum lansarea de produse/servicii noi, extinderea activității în mediul online sau dobândirea unor noi funcționalități digitale. Totodată, asistă în mod obișnuit clienții pe problematici legate de protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, precum și în legătură cu negocierea de contracte comerciale specifice pentru domeniul digital.
Silvia este formator la Institutul Național pentru Pregătirea Avocaților din București în ultimii 6 ani la materia GDPR. În plus, Silvia prezidează Comitetul pentru Protecția Datelor din cadrul AmCham România, fiind o voce semnificativă în comunitatea din acest grup în ultimii 6 ani.
Workshop 1.
Riscurile inacceptabile ale utilizării Inteligenței Artificiale și practicile interzise
Moderatori:
Laura Nicole Grădinescu, Manager, KPMG Legal – Toncescu și Asociații

Laura Nicole Grădinescu, avocat, Manager, KPMG Legal – Toncescu și Asociații
LLaura Nicole Grădinescu, Manager în cadrul KPMG Legal - Toncescu și Asociații, este un avocat cu o vastă experiențiă în gestionarea proiectelor complexe atât pentru companii naționale, cât și internaționale. Orientarea profesională a Laurei este împărțită în două domenii principale. În domeniul tehnologiei, ea este implicată în proiecte legate de inteligența artificială, protecția datelor cu caracter personal și proprietatea intelectuală. Concomitent, în domeniul conformității, expertiza Laurei se extinde la managementul riscului, combaterea spălării banilor, controale interne, asistența cu privire la respectarea obligațiilor legale și de reglementare. Această specializare dublă îi permite să răspundă unei game variate de provocări.
Prin experiența sa multidisciplinară, Laura oferă soluții juridice personalizate care se adresează nevoilor în evoluție ale clienților într-un peisaj de reglementare din ce în ce mai complex, abordând nevoile și provocările lor unice.
Panelul II - INSOLVENȚĂ ȘI RESTRUCTURARE - MASĂ ROTUNDĂ

Nicoleta Mihai, practician în insolvență, Associate Partner, Head of Restructuring & Insolvency, KPMG, România
Noutăți și provocări ale proiectului de Directivă privind armonizarea anumitor aspecte ale insolvenței; importanța deciziilor de management în inițierea unor proceduri de pre-pack
Are peste 20 de ani de experiență în servicii de consultanță, drept civil și servicii de restructurare financiară și operațională. Nicoleta și colegii ei din echipa de restructurare au sprijinit companiile și părțile interesate ale acestora care se confruntă cu situații dificile prin furnizarea de servicii, inclusiv: turnaround, restructurare financiară, restructurare preventivă, analiza independentă a afacerii, management al lichidității, proceduri de insolvență și suport pentru fuziuni și achiziții / vânzări de active problematice. Ca avocat, Nicoleta are o vastă experiență în litigii precum și o experiență îndelungată și continuă în managementul proiectelor complexe de insolvență și redresare, vânzări de active și portofolii de contracte în procedurile de transfer de afaceri. În ceea ce privește procedurile de pre-insolvență și insolvență, Nicoleta are o vastă experiență locală și transfrontalieră în sectorul transporturilor. Nicoleta este, de asemenea, implicată în elaborarea legislației și oferă în mod regulat sesiuni de instruire pentru entități bancare și financiare și susține prelegeri în cadrul seminariilor și conferințelor inițiate de UNPIR și INSOL Europe. Înainte de a se alătura KPMG, Nicoleta a câștigat o experiență diversă cu o fundație corporativă de vârf, precum și cu o altă companie Big4 și are o experiență considerabilă în conducerea restructurarii legale și operaționale.

Andreea Deli, avocat, practician în restructurare și insolvență, membru în Consiliul de Conducere al INNPI
Dreptul la restructurare/reorganizare - prevenția și rolul ei în rezolvarea problemelor actuale de percepție
deține o experiență profesională de 24 de ani ca avocat și de 19 ani ca practician în restructurare și insolvență, fiind doctor în drept (cu o teză privind analiza unor probleme de compatibilitate între procedura civilă și materia insolvenței) și expert selectat în cadrul unor proiecte de îmbunătățire și perfecționare a legislației. Acordă asistență și asigură reprezentarea juridică în litigii complexe, în special implicând probleme dinamice de restructurare și insolvență, dar și în litigii/arbitraje între profesioniști, litigii de drept societar, drept fiscal sau de drept administrativ.
Este membru în Consiliul de Conducere al Institutului Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (INNPI), fiind formator în cadrul programelor de pregătire profesională derulate de INPPI în colaborare cu Institutul Național al Magistraturii. Este membru al INSOL Europe, fiind implicată în proiecte academice de cercetare derulate la nivelul Statelor Membre privind armonizarea legislativă în cadrele de restructurare și insolvență. Din anul 2015 este consultant științific al Revistei Phoenix.

Florian Mateiță, partener coordonator Rominsolv SPRL, practician în insolvență
Dreptul la restructurare/reorganizare - prevenția și rolul ei în rezolvarea problemelor actuale de percepție
Partener coordonator Rominsolv SPRL, în profesie din anul 2002. Consideră că derularea cu celeritate și eficiență a procedurii de insolvență este în mare măsură un atribut al practicianului de al cărui comportament profesional și etic depinde predictibilitatea acțiunilor, transparența informațiilor disponibile în dosar și echidistanța în raport cu interesele părților. Florian Mateiță este un promotor al încorporării progresului tehnic și științific în activitățile specifice procedurii insolvenței, RomInsolv SPRL deținând încă din anul 2004 instrumentul online „Dosare în derulare” - o formă a arhivei online de astăzi, iar din anul 2011 platforma de licitații online www.fairsolve.com de vânzare a bunurilor debitorilor. Totodată, în vederea asigurării continuității economice tradusă prin reinserția rapidă în circuitul economic a salariaților și activelor debitorului, Florian a conceput obiectivul calitativ „zero contestații” pentru atingerea căruia RomInsolv SPRL utilizează managementul de proiect (grafic Gantt al activităților) - pentru eficiență și predictibilitate, și managementului de criză - pentru detensionare și restabilire a încrederii între părți.
Experiența lui Florian este dobândită în urma gestionării a aproximativ 1.000 de cazuri, de la cele mici, remunerate din fondul de lichidare, la cele mai complexe și mai dure proceduri finalizate cu succes, printre care: Oltchim SA, RADET București, Petrotrans SA, Romavia RA, Alfredo Foods SRL.

Cristina Ienciu-Dragoș, Managing Partner al Fair Revive
Deschiderea procedurii de concordat preventiv
România, cu o experiență de peste 15 ani în acest sector. Este cofondatoare și Managing Partner al companiei Fair Revive, specializată în oferirea de soluții strategice pentru companiile aflate în dificultate financiară.
Este coautoare a legii restructurării (Legea nr. 216/2022), care transpune în legislația românească Directiva UE 2019/1023 privind cadrele de restructurare preventivă. De asemenea, este lector al Institutului Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență și autor de articole de specialitate în domeniul restructurării și insolvenței.
Este recunoscută pentru abordările sale inovative și pentru capacitatea de a identifica soluții eficiente pentru companiile aflate în situații critice, contribuind semnificativ la dezvoltarea culturii de prevenție și redresare în mediul de afaceri românesc.

Dr. Remus Borza, avocat, practician în insolvență
Remedii juridice pentru vremuri de criză
Cu o experiență de 30 de ani în avocatură și de 20 ca practician în insolvență și restructurare, Remus Borza a gestionat și continuă să gestioneze unele dintre cele mai complexe proceduri. Pe parcursul anilor 2019-2023 a fost, succesiv, consilier onorific pe probleme economice al Primului Ministru.
Workshop 2.
FISCALITATE - Who's Afraid of... ANAF? (2025)
O privire realistă asupra relației dintre antreprenori și ANAF, cu accent nu doar pe provocări, ci și pe bune practici, și mai ales pe potențialul administrației fiscale de a susține un mediu de afaceri corect, competitiv și concurențial.

Dr. Luisiana Dobrinescu, avocat, cadru didactic asociat, Facultatea de Drept din cadrul Universității ”Titu Maiorescu”
Who's Afraid of... ANAF? (2025) - O privire realistă asupra relației dintre antreprenori și ANAF, cu accent nu doar pe provocări, ci și pe bune practici, și mai ales pe potențialul administrației fiscale de a susține un mediu de afaceri corect, competitiv și concurențial.
Luisiana Dobrinescu, este avocat specializat în Drept Fiscal, Doctor în Drept și cadru didactic asociat al Facultății de Drept din cadrul Universității ”Titu Maiorescu”. Cu o practică de aproape 25 de ani, Luisiana este un profesionist recunoscut în domeniul TVA și al procedurii fiscale. Luisiana participă în mod frecvent, în calitate de speaker, la conferințe de drept fiscal organizate în România și în străinătate și este autoarea a numeroase articole de specialitate.
Deschidere Ziua 2
Keynote Speakeri
- Alexandru Petrescu, Președintele ASF;
- Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței;
- Paul Anghel, Director General ANPC.

Alexandru Petrescu

Bogdan Chirițoiu

Paul Anghel
Panelul III - GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ

Andrei-Victor Ududoiu, Senior Associate, Reff & Associates SPRL - Deloitte Legal
Noul (nou) Cadru European privind Sustenabilitatea | Stopping the Clock?
Andrei este Senior Associate in cadrul Reff & Asociații SPRL (Deloitte Legal), specializat in domeniul serviciilor financiare. Experiența lui este legată, în principal, de acordarea de consultanta unei game variate de entități financiare, inclusiv instituții de credit, instituții financiare nebancare, fonduri de investiții alternative și administratorii acestora, platforme de crowdfunding etc. în diverse aspecte legale și de reglementare (de exemplu, AIFMD, MiFID, Regulamentul Prospectus, BRRD, CRD/CRR, CSRD, SFDR, etc.).
Recent, de circa 3 ani, Andrei a fost implicat in numeroase proiecte din zona ESG – inclusiv asistenta acordata Autorității de Supraveghere Financiara și Băncii Naționale a României in legătura cu noul cadru de reglementare, acoperind tranziția de la NFRD la CSRD, SFDR, Taxonomie, ESRS, cerințe de guvernanță a produselor, etc., respectiv proiecte de consultanta cu privire la implementarea CSRD si SFDR la nivelul entităților financiare, precum si alte standarde si bune practici precum ESMS, standarde EFRAG.

Dr. Ioan Șumandea-Simionescu, director, Direcția Guvernanță Corporativă Sustenabilă și Piețe Financiare, Banca Transilvania S.A.
Dr. Ioan Șumandea-Simionescu este cercetător postdoctoral si lector universitar (NTT) în Leibniz Institute for Financial Research SAFE (Frankfurt) precum și în European Banking Institute (Frankfurt). În prezent, el este Director al Direcției Guvernanță Corporativă Sustenabilă și Piețe Financiare în cadrul Băncii Transilvania S.A. A fost speaker în numeroase conferințe atât în România, cât și în străinătate, pe teme precum guvernanța corporativă, analiza economică a dreptului, digitalizarea structurilor corporative, piețe de capital și drept bancar.

Prof. univ. dr. Sebastian Bodu, MBA, avocat, Universitatea Titu Maiorescu
Guvernanța corporativă: remunerarea directorilor și administratorilor
Sebastian Bodu este doctor în drept (comercial) al Academiei de Studii Economice din București și Master of Business Administration al Kennesaw State University/ASEBUSS și autor a numeroase lucrări (preponderent în domeniul dreptului societar), printre care singurul Tratat de drept societar apărut în România (aflat în prezent la ediția a 3-a), Legea societăților comentată (aflată la ediția a 2-a), Legea societăților adnotată cu jurisprudența 1887-2023, Dicționarul de drept societar (aflat la ediția a 2-a) sau monografia Infracțiuni Economice (aflată la ediția a 4-a). A publicat, începând cu anul 1998, peste 78 de articole în principalele reviste cu profil juridic.
Sebastian Bodu este avocat în Baroul București din 1996 și cadru didactic universitar din același an, în prezent fiind profesor universitar la Universitatea „Titu Maiorescu”, Facultatea de Drept. Este formator permanent la Institutul Notarial Român și formator-colaborator extern la Institutul Național al Magistraturii. Este membru în consiliul de onoare al Revistei Române de Drept al Afacerilor.
Workshop 3.

Dr. Dragoș Călin, avocat specializat în drept comercial
Convențiile dintre asociați; sau cum se procedează cand afacerea este administrată de altul.
Este doctor în drept al Universităţii din Bucureşti, avocat specializat în drept comercial, avocat coordonator al „Hodoș, Călin, Maxim și Asociații” S.P.A.R.L., Cadru didactic asociat Facultatea de Drept Academiei de Studii Economice București, Cercetător ştiinţific asociat la Institutul de Cercetări Juridice “Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române, arbitru înscris pe lista Curții de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României şi coordonator al secţiunii „Drept Privat” din cadrul Revistei Române de Drept al Afacerilor.
Are o experienţă profesională de peste 26 de ani în domeniul juridic şi al administrării societăţilor, este autor a numeroase lucrări de doctrină şi jurisprudenţă românească, printre care volumul Regimul juridic al societăţilor de investiţii, Editura Hamangiu, şi co-autor al Enciclopediei Juridice Române, Editura Academiei în colaborare cu Editura Universul Juridic.
A participat la conferinţe naţionale şi internaţionale unde a prezentat alocuţiuni pe teme de piaţă de capital, drept societar, arbitraj, guvernanţă corporativă şi insolvenţă.
Panelul IV - FISCALITATE / PROVOCĂRI ȘI SOLUȚII JURIDICE ALE INDUSTRIEI ȘI DREPTULUI TRANSPORTURILOR

Dr. Alexandru Rățoi, asist. univ. Facultatea de Drept, Universitatea București, avocat - Piperea și Asociații
Reforma comerțului online: exigență indispensabilă pentru trasabilitatea produselor neconforme
Alexandru Rățoi este avocat din 2009 și partener în cadrul Piperea și Asociații. Absolvent al programului de Master 2 Profesional « Droit des affaires – Droit de la consommation et de la concurrence » și doctor în drept cu teza „Supraîndatorarea simplilor particulari – o perspectivă pluridisciplinară” (primită cu summa cum laude), Alexandru este asistent în cadrul Departamentului de Drept Privat al Facultății de Drept, Universitatea din București. Autor al peste 25 de lucrări de specialitate în reviste din România și din străinătate, Alexandru Rățoi este și coautor al lucrării „Codul de procedură civilă – Comentariu pe articole”, distinsă cu Premiul „Traian Ionașcu” pentru cea mai bună carte a anului 2019 pe teme de drept privat.

Miruna Matei, avocat, Piperea și Asociații
Reforma comerțului online: exigență indispensabilă pentru trasabilitatea produselor neconforme
Miruna este avocat în Baroul București, cu o activitate desfășurată, în principal, în sfera dreptului societar și a dreptului insolvenței, a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității din București și a programului de Master „Dreptul Noilor Tehnologii – New Technology Law’’ din cadrul aceleiași facultăți.

Diana Bejenaru, avocat, Partener al Uniunii Societăților de Expediții din România (USER)
Provocări juridice contemporane în industria transporturilor: între uzanțe comerciale și digitalizare accelerată
Succinta prezentare - Cu o experiență solidă în cadrul unora dintre cele mai prestigioase societăți de avocatură din România, Diana Bejenaru este avocat specializat în drept comercial și dreptul afacerilor, cu un focus distinct pe domeniul dreptului transporturilor. Din 2023, Diana a ales să își canalizeze expertiza într-un proiect propriu, punând bazele unei societăți de avocați care funcționează astăzi în cadrul unei asocieri alături de experți și avocați cu peste 25 de ani de experiență, dedicați asistării juridice a corporațiilor internaționale în probleme complexe.
Parcursul său în dreptul transporturilor s-a consolidat prin colaborarea strânsă cu Uniunea Societăților de Expediții din România (USER), în calitate de membru partener. În această calitate, Diana a contribuit activ la creșterea nivelului de conștientizare juridică în industrie, a promovat actualizări legislative esențiale și a implementat soluții legale în mod strategic, alături de echipe multidisciplinare.

Andreea-Mădălina Stănescu-Sas, avocat, Baroul București
Avocat în Baroul București din 2004. Absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității din București: licență (2002), studii postuniversitare în specialitatea Drept privat (2003).
Absolventă a INPPA (2005). Doctor în drept, cu teza "Dreptul la informare al consumatorului de servicii bancare", susținută în 2024 în cadrul Facultății de Drept a Universității din București.

Dr. Codruț-Nicolae SAVU, avocat, fondator S.C.A. SAVU și Asociații
Caz practic – Măsurile asigurătorii – instituite de organele fiscale în contextul sesizării organelor penale – între valabilitate și nevalabilitate
Conf. univ. dr. Codruț-Nicolae Savu, Facultatea de drept, Universitatea Transilvania din Brașov, este titular al cursurilor de Drept comercial, Dreptul insolvenței, Drept internațional privat, Dreptul comerțului internațional; arbitru la Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României; avocat Baroul Brașov, fondator și coordonator S.C.A. SAVU și Asociații.
Workshop 4.
Provocări și soluții juridice ale industriei și dreptului transporturilor

Bogdan Dumitrache, executor judecătoresc
Inteligența artificială

Bogdan Duinea, Director Adjunct Juridic, Digitalizare și Servicii de Plată
Bogdan Duinea este Director Adjunct Serviciu Juridic Digitalizare și Servicii de Plată în cadrul Băncii Transilvania S.A. Având o experiență de peste 8 ani în banking, fiind expert în domeniile digitalizarii, a contractelor privind tehnologia informației și a legislației serviciilor de plată, precum și în procesul de externalizare a activității specifice bancare. A oferit consultanță juridică și expertiză în numeroase proiecte de digitalizare din cadrul Grupului Financiar Banca Transilvania.